
Markkinoinnin kanavat ovat monipuolistuneet vauhdilla viimeisen kymmenen vuoden aikana. Aina 200-luvun alun jälkeen, jolloin internet alkoi yleistymään, on markkinoinnissa pystytty yhä enemmän hyödyntämään digitaalisia palveluita. Kaikki yritykset eivät kuitenkaan ole ottaneet kaikkia mahdollisia välineitä ja kanavia käyttöön ja luottaa edelleen hyvin perinteisiin markkinoinnin keinoihin. On kuitenkin normaalia, että nykyaikaisen markkinoinnin strategiat ottavat huomioon nämä uudet teknologiat ja hyödyntävät niitä vahvasti keinoina parantaa yrityksen markkinointi ja ottamaan etusijaa markkinoilla. Millä tavoin voi helposti parantaa oman yrityksen markkinointia nykyaikaisilla välineillä?
Yksi suurimmista nykyaikaisista markkinointikanavista on sosiaalinen media. Sosiaalisen median eli somen kanavat ovat monien yrityksien aktiivisessa käytössä ja niiden päälle rakennetaan valtavia markkinointistrategioita ja suunnitelmia. Tämä ei aina tarkoita, että markkinointia hoidetaan tietokoneilla vaan myös älypuhelimet ovat tulleet tärkeäksi osaksi markkinointia, monipuolisina työkaluina. Uusimpia älypuhelimia saa useista elektroniikkaliikkeistä ja niiden ominaisuudet ovat kattavia. Lisäksi uusien älypuhelimien teho, kamerat ja ominaisuudet ovat huippuluokkaa ja enää ei edes tarvitse olla järjestelmäkameraa hyvien markkinointikuvien ottamista varten.
Perinteiset somekanavat kuten facebook, instagram ja twitter ovat olleet jo pitkään käytössä ja niille postaaminen onnistuu nopeasti älypuhelimen avulla. Postauksissa on kuitenkin hyvä olla kunnon suunnitelma, jotta markkinointi postauksista saa kaiken hyödyn irti. Aivan summissa ei kannata lähteä postailemaan, koska se voi karkottaa kiinnostuneet asiakkaat. On myös hyvä ottaa uusia kanavia käyttöön aina kun niitä ilmestyy markkinoille. Uusimpana on TikTok, joka on tehnyt monesta henkilöstä kuuluisan ja on hyvin suosittu alusta. Tällä alustalla monet yritykset markkinoivat tuotteitaan ja antavat niitä kuuluisuuksien käyttöön, saaden näin lisää näkyvyyttä. On siis tärkeää osata hyödyntää kaikki mahdollisuudet, joita älypuhelimilla on markkinoinnin työkaluna ja nostaa sillä tavalla yritys uusille urille.