Yhtenäistä yrityksesi visuaalinen ilme
Yhtenäistetyllä, selkeällä brändiviestinnällä voi vakiinnuttaa paikkansa kuluttajien mielissä pienelläkin budjetilla. Kun visuaalinen viestintä on linjassa kaikissa kanavissa, on kuluttjien helppo tunnistaa sinut ja tuotteesi ja pääset todennäköisemmin harkintajoukoon sillon, kun kuluttaja etsii ratkaisua pulmaansa.


Tunne asiakkaasi
Oikea kohderyhmä on kaikki kaikessa. Joissakin tapauksissa jokaiselle jotakin -ajattelutapa toimii, mutta silloin kyseessä on yleensä suuryritys, jolla on varaa tehdä markkinointia isolla budjetilla. Pienyrittäjän kannattaa kohdistaa markkinointinsa ehdottomasti juuri oikealle kohderyhmälle, jotta eurot eivät mene hukkaan.
Pidä tuotteesi ja palvelusi selkeinä
Tässä tilanteessa vähemmän on enemmän. Jos tarkoituksesi on maahantuoda ensimmäinen laadukas, yhden kupin italialainen kahvinkeitin, ei sinun kannata ryhtyä myymään suodantinpapereita, kahvinpuruja ja mittalusikoita heti kättelyssä. Kun olet todennut, että tuotteesi myy, voit alkaa harkita oheispalveluita, esimerkiksi kuukausittaista kahvitoimituspalvelua asiakkaillesi.


Tuota mielenkiintoista sisältöä tileillesi
Olet oman aihealueesi asiantuntija ja tiedät aiheesta paljon. Siksi sinulla on kaikki mahdollisuudet esimerkiksi kirjoittaa menestyvää blogia, jota potentiaaliset asiakkaasi lukevat. Kahviaiheinen blogi voi siivittää kahvinkeittimien myyntiä ja tietoa kahvinkeittimistä etsivät ihmiset löytävät tiensä verkkokauppaasi tehokaammin.
Ehdota rohkeasti yhteistyötä muiden kanssa
Ota yhteyttä sidosryhmiisi ja ehdota yhteistyötä jälleenmyyjien, sosiaalisen median osaajien, paikallisten kivijalkamyymälöiden ja blogaajien kanssa. Yhteistyö on kultaakin kalliimpaa ja usein melko edullinen tapa markkinoida omaa tuotetta tai palvelua luotettavalla tavalla.
