Kategoriat
Uncategorized

Parhat vinkit pienyrityksen markkinointiin

Oletko toteuttanut pitkäaikaisen haaveesi ja perustanut oman yrityksesi? Nyt on aika lähteä markkinoimaan tuotettasi tai palveluasi! Nappaa tästä artikkelistamme parhaat vinkit siihen, miten markkinoida pienyritystäsi siten, että löydät oikean kohdeyleisön oikeaan aikaan oman budjettisi huomioiden.

Yhtenäistä yrityksesi visuaalinen ilme

Yhtenäistetyllä, selkeällä brändiviestinnällä voi vakiinnuttaa paikkansa kuluttajien mielissä pienelläkin budjetilla. Kun visuaalinen viestintä on linjassa kaikissa kanavissa, on kuluttjien helppo tunnistaa sinut ja tuotteesi ja pääset todennäköisemmin harkintajoukoon sillon, kun kuluttaja etsii ratkaisua pulmaansa.

Tunne asiakkaasi

Oikea kohderyhmä on kaikki kaikessa. Joissakin tapauksissa jokaiselle jotakin -ajattelutapa toimii, mutta silloin kyseessä on yleensä suuryritys, jolla on varaa tehdä markkinointia isolla budjetilla. Pienyrittäjän kannattaa kohdistaa markkinointinsa ehdottomasti juuri oikealle kohderyhmälle, jotta eurot eivät mene hukkaan.

Pidä tuotteesi ja palvelusi selkeinä


Tässä tilanteessa vähemmän on enemmän. Jos tarkoituksesi on maahantuoda ensimmäinen laadukas, yhden kupin italialainen kahvinkeitin, ei sinun kannata ryhtyä myymään suodantinpapereita, kahvinpuruja ja mittalusikoita heti kättelyssä. Kun olet todennut, että tuotteesi myy, voit alkaa harkita oheispalveluita, esimerkiksi kuukausittaista kahvitoimituspalvelua asiakkaillesi.

Tuota mielenkiintoista sisältöä tileillesi

Olet oman aihealueesi asiantuntija ja tiedät aiheesta paljon. Siksi sinulla on kaikki mahdollisuudet esimerkiksi kirjoittaa menestyvää blogia, jota potentiaaliset asiakkaasi lukevat. Kahviaiheinen blogi voi siivittää kahvinkeittimien myyntiä ja tietoa kahvinkeittimistä etsivät ihmiset löytävät tiensä verkkokauppaasi tehokaammin.

Ehdota rohkeasti yhteistyötä muiden kanssa

Ota yhteyttä sidosryhmiisi ja ehdota yhteistyötä jälleenmyyjien, sosiaalisen median osaajien, paikallisten kivijalkamyymälöiden ja blogaajien kanssa. Yhteistyö on kultaakin kalliimpaa ja usein melko edullinen tapa markkinoida omaa tuotetta tai palvelua luotettavalla tavalla.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *