Hotellien mainostaminen on ottanut uusia askelia ja nykypäivänä monet hotellit ovat ottaneet markkinoinnin avuksi kaikki uudet työkalut, joita on saatavilla. Tämä on tärkeää, koska myös matkailijat ovat siirtyneet puhtaasti verkkoon varaamaan matkoja, joten jos hotelli jää tästä kelkasta ulos, voi olla vaikea tavoittaa oikeita asiakkaita oikeissa kanavissa. Mitkä kanavat on siis tärkeää ottaa käyttöön, jotta saa hotellin markkinoinnista kaiken irti?

Nykypäivänä myös hotellien ja matkojen varauspalvelut ovat yleistyneet ja monet ihmiset käyttävät niitä hotelliöiden varaamiseen. Hotellien on mahdollista mennä mukaan näiden palveluntarjoajien toimintaan ja saada omat tietonsa sivuille mukaan. Tämä onkin nykypäivänä melkein välttämätön kanava, johon hotellien pitää mennä vaikka siitä joutuukin maksamaan jotain palvelua tarjoavalle taholle.


Yksi tärkeä markkinoinnin keino on päästä somettajien suosioon. Sosiaalisen median kuuluisuudet tekevät itselleen työtä mediassa ja heillä on parhaimmillaan miljoonia seuraajia. Tekemällä oman hotellin kiinnostavaksi esimerkiksi taiteen avulla, kuten boutique hotelli, voi päästä somettajien suosioon. Pääsemällä sosiaalisen median henkilön postauksissa on hyvä keino lisätä tunnettavuutta. Parhaassa tapauksessa tätä kautta saa huomattavan määrän seuraajia myös hotellin omaan mediaan ja kanaviin. Tällä tavalla tunnettavuus kasvaa ja sillä on suora vaikutus mahdolliseen majoittujiin ja uusiin varauksiin.